Друк
Новини КИЇВЕНЕРГО
Вівторок, 06 липня 2010

Виконавець послуг з гарячого водопостачання: з хворої голови на здорову

Виконавець послуг з гарячого водопостачання: з хворої голови на здорову

Стаття Голови правління АК «Київенерго» Едуарда Соколовського, опублікована в інтернет-виданні «Українська правда».


Нещодавні заяви з боку деяких посадовців столичної адміністрації про те, що лише відсутність виробника гарячої води є джерелом всіх негараздів у житловому господарстві і про нібито відмову "Київенерго" нести цю функцію, потребують спростувань.

Тема виробника гарячої води – складна, але насправді є лише чотири важливих питання з цього приводу і я готовий відверто на них відповісти.

 

По-перше головне. Що насправді вирішить з’ясування, хто ж буде виконавцем послуги з гарячого водопостачання? Досить важливі речі. Для постачальника – з чого складається плата за гарячу воду, як її нараховувати, для споживача – за що він має платити та з кого питати за якість.

Наразі відбувається так. Підігрів води здійснюється у теплових пунктах, де "зустрічаються" трубопроводи теплових мереж "Київенерго", якими транспортується теплова енергія, і водопровідні мережі "Київводоканалу", якими постачається холодна вода (це добре видно на малюнку 1).

Малюнок 1. Схема постачання гарячої води в Києві.

Схема постачання гарячої води в Києві

 

Споживач сплачує послуги з централізованого гарячого водопостачання за рахунком, який йому надсилає Головний інформаційно-обчислювальний центр. Водночас ГІОЦ здійснює розщеплення платежів між підприємствами, які беруть участь у наданні послуги з централізованого постачання гарячої води.

Тобто одна частина коштів, отриманих від населення, спрямовується "Київенерго" (за теплову енергію), друга – "Київводоканалу" (за холодну воду). Таким чином споживач відкривши кран отримує невідомо ким вироблену послугу "гаряча вода").

Малюнок 2. Схема розрахунків за гарячу воду в Києві.

Схема розрахунків за гарячу воду в Києві


Знайти це "невідоме" вигідно і мешканцям і постачальникам. Без з’ясування таких елементарних речей про якісь там реформи годі й говорити...

 

Тоді чому досі не визначено виробника гарячої води? Дуже резонне запитання. Насправді виконувати функції виробника гарячої води наразі не може НІХТО. І не тільки в Києві. Річ у тому, що жоден нормативний документ в Україні не регламентує діяльність послуги "Виробництво гарячої води".

Таким чином, такої послуги в державі не існує взагалі. Ініціювати цей процес могли чиновники профільного міністерства чи те ж КМДА ще декілька років тому, але їм було мабуть не до цього...

 

Що треба зробити, щоб нарешті в Києві з’явився виробник гарячої води? Для того, щоб з’явилась така послуга та її виробник, треба прийняти ряд відповідних рішень, розробити безліч документації.

Наприклад: чітко визначити поняття "діяльність з виробництва гарячої води", з'ясувати порядок формування тарифу для виробництва гарячої води, розробити нормативи із втрат теплової енергії, визначити методику розподілення витрат та багато іншого. На все це потрібен час та головне – системний підхід.

Тільки коли можновладці приведуть до ладу законодавство, "Київенерго" зможе стати виробником гарячої води не порушуючи правових норм. Тому натиснути на компанію, щоб змусити негайно виконувати функції виробника гарячої води – не вийде.

До речі, ми неодноразово виносили свої пропозиції та готові співпрацювати з усіма щодо розробки методик, нормативів оскільки в компанії дійсно накопичений значний досвід з цих питань.

 

А тепер головне питання: чи вирішить визначення виробника гарячої води проблеми теплопостачання в Києві? На жаль, ні... Деякі чиновники намагаються відвернути увагу від справді кричущих проблем та перекласти їх вирішення з хворої голови на здорову.

Окреслю лише дві нагальні проблеми – двохмільярдний борг перед "Київенерго", який накопичили "талановиті" чиновники КМДА ще з минулих років та діряві тепломережі, в які місто не вкладає жодної копійки вже другий рік поспіль.

Є ще інші: відсутність програми рециркуляції, непрозорість тарифу, небажання фінансувати встановлення лічильників і багато чого, що дісталося в спадок...

Тому відсутність виробника гарячої води – найменша проблема, яку наразі має Київ у теплопостачанні.

Що дійсно потрібно киянам – це помітне покращення якості послуги, а цього можливо досягти лише шляхом модернізації системи теплопостачання. Тільки після заміни теплотрас, приведення до ладу труб у будинках, встановлення лічильників, ремонту теплопунктів можливо позбутися довготривалих випробувань, нескінченних ремонтів, більш гарячої води у крані... По-іншому не буде.

Цей шлях пройшла Варшава і Київ рано чи пізно теж прямуватиме в бік реформ. Звісно, краще раніше.
Я щиро сподіваюсь, що оновлення міської влади та прихід дійсно професійних людей – це єдиний шанс для Києва не провалити цей опалювальний сезон і вже зараз розпочати створення сучасної системи теплопостачання.

 

 



Попередня:  Оперативна інформація про терміни проведення випробувань теплових мереж
Наступна:   Київенерго скорочує витрати за рахунок аутсорсингу




  © ПАТ «КИЇВЕНЕРГО», 2012